zondag 11 november 2012

Nieuwsbericht


Het is inmiddels een kleine 6 weken geleden dat wij bij elkaar zijn geweest voor de aftrap van het iGO project.  Jullie hebben inmiddels dezelfde periode kunnen experimenteren en de mogelijkheden of onmogelijkheden kunnen ontdekken.
Uiteraard ben ik hier benieuwd naar. Een van de doelstellingen van het project is het delen en het leren van elkaars ervaringen. Ik wil hier graag een eerste aanzet toe geven.

Het bijhouden van een logboek of weblog is een van de voorwaarden om deel te nemen aan het project. Ik heb een map aangemaakt in de gedeelde Dropboxmap. Logboeken deelnemers genaamd. Maak eerst een map aan in deze map die jouw naam heeft en plaats daar vervolgens je logboek, een kopie uiteraard, als document in. Iedereen kan vervolgens in deze logboeken bladeren en lezen.

Afgelopen donderdag 8 november 2012 hebben wij een verhelderend gesprek gehad met Igor Brouwers. Hij is onlangs benoemd als hoofd ICT binnen Gilde Opleidingen. Wij hebben hem een aantal wensen en vragen voorgelegd die deels uit de deelnemersgroep kwamen en deels ons eigen verlanglijstje. Inlogproblemen op het wifi-netwerk, gildeapplicaties op de iPad, beperkingen waar jullie tegen aanlopen zij zijn allemaal aan bod geweest. Concreet kan hij ons op dit moment niet tegemoet komen maar hij heeft wel een inkijk gegeven in de uitdagingen die er liggen en ook de voornemens om in de nabije toekomst met oplossingen te komen. Er zal veel meer mogelijk worden dan tot nu toe maar dienst ICT heeft tijd nodig om een en ander in het garen te hangen. Er komt nogal wat bij kijken om het Bring Your Own Device principe uit te rollen. Een geruststellende gedachte is echter dat er aan gewerkt wordt en Igor Brouwers zeer zeker open staat voor onze wensen.
Hij heeft zich bereid verklaard om in de eerstvolgende bijeenkomst een toelichting te komen geven op de plannen die er liggen en ook voor welke uitdagingen ICT zich gesteld ziet.

Ik wil graag een bijeenkomst plannen voor de kerstvakantie. Via datumprikker zal ik jullie een uitnodiging sturen met enkele opties.
Voor deze bijeenkomst wil ik jullie vragen om een Top 10 samen te stellen van de door jullie gebruikte apps. Ik zal hier binnenkort nog op terug komen.

Met vriendelijke groeten

Coen In het Panhuis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten